Digital omstilling

Gorrissen Federspiel – Rekruttering og rebranding på Facebook

Fra 200 til 5000 følgere på 3 måneder. Med vores hjælp gennemgik Gorrissen Federspiel en digital transformation.

 

Udfordring

Gorrissen Federspiel ønskede at appellere til flere yngre, kvalificerede kandidater.

Løsning

Vi designede et digital univers på Facebook med fokus på personliggørelse, rådgav om strategi på sociale medier, og gav løbende support.

Resultat

Gorrissen Federspiel mangedoblede deres følgerskare og fik en nydesignet og funktionel side på Facebook, og kom i kontakt med den ønskede målgruppe.

Hvem

Gorrissen Federspiel er en af Danmarks største advokatvirksomheder med godt 400 ansatte.

Hvorfor

Som led i en større rekrutterings- og profileringskampagne ønskede Gorrissen Federspiel at optimere deres digitale tilstedeværelse på Facebook.

Virksomheden havde en målsætning om at tiltrække yngre, kvalificerede kandidater til firmaet, og havde derfor planlagt en social media event som skulle afvikles på Facebook. Denne skulle designes efter firmaets vanligt høje standarder, og implementeres efter bestemte krav i forhold til teknologi og opsætning.

Hvordan

For at tiltrække en større yngre målgruppe fokuserede vi på at skabe langt større transparens og personlig tilstedeværelse igennem Facebook. KnowledgeWorker skræddersyede en komplet pakke, der særlig anvendte værktøjer som employer advocacy for at stille skarpt på de personlige fortællinger bag Gorrissen Federspiel. Et af initiativerne var en julekalender, hvor medarbejderne fortalte om dem selv og deres arbejde i virksomheden.

Udover dette bidrog vi til at løse komplikationer i forbindelse med de tekniske krav og vi stod for rådgivning og support af produktet gennem hele processen.
.

Ydelser

  • Udvikling af strategi

  • Design og udvikling

  • Test og tilpasning

  • Oplæring af centrale medarbejdere

  • Specialudvikling af brugervenlig hosting