design og udtryk

Medierådet
for Børn og Unge

Medierådet for Børn og Unge sørger for rådgivning til børn og unge i forbindelse med diverse medier.

 

Udfordring

Medierådet for Børn og Unge skulle levere en årsrapport der havde fokus på forståelighed og tilgængelighed.

Løsning

Ved at fokusere til infografikker, faktabokse, et legende illustrationsgreb hentet fra den digitale verden og tilgængelighed, lavede KnowledgeWorker en løsning der levede op til alle de behov Medierådet havde fremlagt.

Resultat

En årsrapport, der blandede solide faktuelle elementer med øget tilgængelighed og et interessant design. De fik et produkt der kunne publiceres og distribueres bredt, til en meget blandet gruppe af modtagere.

Medierådet for Børn og Unge skulle producere en årsrapport, men havde specielle ønsker og behov i forhold til hvordan årsrapporten skulle opbygges.

De ønskede en mere visuelt funderet årsrapport, hvilket skulle gøre den mere tilgængelig for et bredt publikum. Dette gjorde at den skulle kunne henvende sig til alt fra EU-instanser til børnefamilier.

Medierådet for Børn og Unge ville have et større fokus på tilgængelighed, gennem tydelige infografik, klart layout og et mere levende visuelt design. Rapporten skulle samtidig udnytte den digitale platform Issuus visningsmuligheder optimalt.


Ydelser

  • Grafisk design

  • Visuel Identitet

  • Layout

  • Tilgængelighed