Start-up og digitalisering

ReDrive – En digital køreskole

2017 blev startskuddet til en ny køreskole, der skal gøre det lettere og mere enkelt at generhverve sit kørekort.

 

Udfordring

Udfordringen bestod i at skabe et stærkt økonomisk fundament for en ny selvstændig køreskole med fokus på generhverv.

Løsning

Vi udviklede en online platform, der skulle gøre generhverv af kørekort lettilgængelig via online løsninger.

Resultat

Med digital markedsføring har vi skabt rammerne for opbygningen af en solid kundekreds, der på sigt vil gøre ReDrive til en selvstændig køreskole.

Hvem

ReDrive er en køreskole, der har fokus på at gøre generhvervelse af kørekort enkelt og nemt.

Hvorfor

Markedet for køreskoler er et interessant marked, fordi det i vores øjne ikke udnytter deres egen potentiale indenfor den digitale arena. Ofte er brugeroplevelsen på de fleste køreskolehjemmesider meget gammeldags og svære at navigere i for kunderne, men kørerskolerne sidder alligevel tungt på markedet fordi den service de leverer i princippet henvender sig til alle voksne.

Vi ønskede at udfordre den traditionelle måde at drive en køreskole på og samtidig gøre brugeroplevelsen og købsprocessen af et kørekort mere moderne og enkelt for den i dag travle og digitale forbruger.

Hvordan

Den konkrete udfordring bestod i at skabe et moderne og økonomisk bæredygtig alternativ til køreskolebranchen med fokus på generhverv. Vi udviklede platformen ReDrive, hvor potentielle kunder nemt og enkelt kan booke køretimer online og hvor de samtidig vil blive guidet igennem hele generhvervsprocessen fra ansøgning af nyt kørekort til bestilling af en ny køreprøve.

Vi skabte derefter et univers omkring ReDrive på Facebook, der fokuserede på glæden ved at køre bil og optimerede søgeprocessen med både Google Adwords og SEO.

Vi var med fra idéfasen, til forretnings- og konceptudvikling til implementeringen og markedsføring af den endelige platform.

Ydelser

  • Markedsanalyse

  • Virksomhedsopstart

  • Udvikling af website

  • Kommunikation og digital markedsføring


Image